Thursday, 2 January 2014

welcome 2014...




selamat tahun baru semua untuk tahun 2014..semoga tahun baru ini kita dapat menjadi lebih baik dari sbelum nie dan apa yang berlaku pada tahun lepas menajadi pengajaran dan simpadan untuk kita semuaa..mana yang baik kita amik mane yang pahit kita buang cewaahhh..hahhaha..xde laa  bagi aku tahun lepas banyak mengajar aku dalam realiti kehidupan dan alam pekerjaann..suka dan dukaaa..kadang-kadang kita tak sedar masa tu berlalu dengan pantas dan ak dah masuk umur 22 tahunnn..ohhh mudaa nyeee....maka dah genap setahun aku bekerja..betol lah kata orang bile kita berkerja kita akan tahu macam2 perangai orang..kadang2 depan kita baik tapi belakang kutuk..de yang jenis x berpuas hati...smpai pijak semut pun tak mati nak tunjuk dia tu bagus sangat..annoying kot..tapi the best person yang ak knal kat tempat kerja stakt nie najwa...walaupun tua setahun je dari aku tapi bole masuk..bole ngam smpai rmai ckap skit2 nk jmpe ak..kalu x jmpe confom malam kang dapat la pangilan dari dia..smpai dia punye bil kena bar sebab aku..hahaha..rakan gosip paling hebat untuk aku..lebih laju dri internet..kadang2 boyfriend dye pun jelez sbb rapat sngt..die bole cakap "dalam handfone awk penuh gmbar dngn ammarah dgn saya bole bilang..sepuluh gmbar dia adelah satu dgn saya..n then kalu tangkap dgn kawan awk tu bole senget2 mcam tu mcam nie kalu dengan saya mcam kayu. macam tu jee..."hahahha lawak oke bila najwa cter balik..ak nie prempuan kot nak jelez bagai..x paham jugak kadang2..ehh lupaa de sorang lagi tehaaa..ini teman makan shooping bole sangat dye..aku kalu keluar dengan dia laju jee sbab best.dia plak tua dua tahun dari aku..tapi sporting je sme je perangai walaupun kadang2 de jgak ketegasan disitu.hahahah..dan aku suka mintak pandangan dari dye or tnye something sbb dye lebih matang dari aku mungkin..dan yang paling tak bole diterima skali ape yang dia minat aku minat apa yang aku minat dia minat..last2 beli sme ngn diaa..sangat tak bole bla..hahhaa..kalu suruh pusing satu mall dengan si teha nie bole jadi smpai lebam..sbb taste dia lebih kurang sama dengan aku je..the best couple ever..terima tuhan kerana dari dulu aku sentiasa ditemani sahabat2 yang baik dan x pernah jmpe kawan yang makan kawan..dari sek rendah,menengah,msuk u smpi kerja..

pengajaran untuk aku bagi tahun lepas jangan mudah percaya sangat kat orang smpai semua benda nak cerita takut kita yang kena..jangan sampai kerana mulut badan binasa..pepatah orang dulu sangat cantik dan mendalam maksud dia..kita tak bole mudah percaya walaupun dia lebih arif atau lebih tua...aku bole kerja dengan dia pun sebab rasa hormat aku pada dia kerana lebih berpengalaman dan lebih tua dari aku..tapi x pernah tau dia selalu bawak cerita dan boleh melaga-lagakan orang..kita tak akan taw pandangan dan anggapan orang lain dengan cerita yang dia bawak..lagipun manusia tak akan lari dari melakukan kesilapan dan kita pun tak boleh nak jadi miss perfect biarpun kita nak..jangan lah jadi hipokrit dan lidah bercabang sbb mnda tu kita akan taw jugak sape yang bawak..dan yang paling penting x payah nak berlagak dengan ape yang kita ade sebab menda tu semua tak kemana pun..tak payah nak jaja kat semua orang kita ade nie kita ade tu kita pakai nie anak kita pkai tu..dan x perlu nk perlekehkan orang lain..saya tak akan cari pasal dengan orang jika dia yang tak mulakan dulu..dan apa yang ko wat kat ak tgk2 lah nnti kalu aku rasa nak balas..tak suka dengan cara dia bila dengan orang lain cakap cam nie bile dgn orang nie cakap cam tu pulak.*ingatan untuk diri sendiri

sebagai permulaan yang baru dah halaman yang baru aku akan ku mulakan dengan azam baru dan muka baru....hhahahaa..




h