Friday 25 November 2011

cuti sem 3....

 
cuti sem ari tue ingat nak cari kerja coz nak cari duit poket skit untuk bayar sewa rumah nanti..akhirnya dapat jugak..jage rumah orang dan anaknya sekali sebab parent diowang pergi mekkah..kenal ngan diowang nie sebab mak aku ade jage anak dye so dye nk wat haji tahun nie..maka kena jaga rumah dan 5 orang anak nya..jadi aku pun kena jage 4 orang kat rumah 2..mak aku jage yang last sekali..tapi yang sowang lagi 2 da besar so kadang2 je ade kat rumah sebab duk kat mrsm ambik spm tahun nie..good luck kat dye and do the best..alright..sepanjang aku tinggal kat sane macam2 aku kena wat..kena memasak yang paling susah tue..tapi selalu lar jugak mak aku yang masak..hehehe....kalu aku masak pun yang simple2 je..mane reti sangat..tapi boleh lar diowang makan..still hidup lagi lar kalu makan..hehehe...x de lar..sedap lar jugak aku msak..tapi best lar macam2 kena wat dah umpama menjadi isteri owang lar..ok..pagi aku kena hantar diowang sekolah..sebelum 2 kena masak untuk bawa bekal..ade sorang anak dye nie x makan nasi..bukan setakat x makan tapi kategori x boleh makan nasi lar..so kat sekolah kena buat bekal untuk dye lar sebab nnti dye x makan makanan kat sekolah..kalu makan pun mee..tpi dye suka makan karipap.lepas 2 dye akan minum susu dalam botol setiap pagi dan malam..de juga kalu dye nak waktu petang..lupa dye nak gtaw yang budak nie name dye akil shahir..diowang balik pulak pkul 3..selalunya aku akan berebut ngn die nak tengok tv..sebab aku nak tengok cter korea dye nak tengok cter kartun..mmg x leh bla rse berebut ngn budak kecik..selalu menangis jahat betul...tapi last2 aku bagi jugak aku tengok dalam bilik je..satu lagi dye sangat takut kalu yang lain2 masuk bilik ke tutup lampu time tido pas2 nak g dapur pun kena teman..hehehe...memang penakut lar...yang x boleh bla lagi time tido lar..nak berhimpit...pastu x boleh tutup muka ke dahi ke..kena tido pun sampai dye rase dye boleh tengok muka kite..kalu x nangis lar cter dye..xpi x ksah lar..malam raye haji tue ak dan diowang buat dadih ngn tat telur..huuhu..memang best rase selalu nya beli je skang reti buat..best rase..











                                             hehehe..no 7..comell..

 akhirnya jadi jugak....:)

tapi sepanjng duk kat sane semuanya ok..hehehe..duk kat sne?mcm jauh je bunyi 2..heheheh..sbnanya dekat je rumah dye ngn rumah aku..jalan kaki sampai walaupun penat..mcam lar aku benda yang budak kecik men pun aku men..x ksah janji diowang happy..mula2 aku takut jugak nak sesuaikan diri dengan diowang tkut  x suka pulak care kite..urm tapi ok je sebernanya lagi senang nk ngam..nie lar kisah cuti aku kali ini.

No comments:

Post a Comment

h