Friday, 21 September 2012

hidup ini...



kadang kala hidup kita tidak semestinya sentiasa berada di atas dan tidak semestinya sentiasa berada di bawah..  sama macam roda yang sentiasa berpusing...kita ibarat mempunyai pentas sendiri dan membawa watak untuk cerita itu dan orang akan lihat dari bawah cerita kita.so bila kita membawa watak yang baik orang akan nilai kita melalui perwatakan yang baik tapi bila kita berada di pentas dan membawa watak yang yang tidak baik orang akan nilai sebaliknya..macam tue la hidup kita di dunia ini cuma kita tak nampak kita berada di pentas dan orang sekililing akan perhatikan semua itu.  kita berada di dunia hanya sementara dan hanyalah pinjaman dariNya.  oke.....hehehee..pembuka bicara..:)anyeonghaseyooo!!!!! cerita kali ini adalah hidup kita tidak akan lengkap kalau x de masalah dan kita tidak boleh lari dari masalah itu..hidup kita mesti ada kegembiraan dan kesedihan..baru la lengkap sifat manusia...tapi bile kita sedihh menangiss je sepuas puas nye kerana sekurang2 nya kita dapat mengurangkan kesedihan itu..itulah yang aku buat bile sedih sangat..aku akan menangiss sampai mata bengkak dan rasa dah puas untuk menangis..


pastu kalu dah rasa nak share masalah dengan kawan bole la mintak pendapat dari diorang sebab kita lebih selesa dengan dengannya dan dapat bagi nasihat and pendapat..sharing is caring..tapi kalu kita jenis tak suka share x pe la kita simpan je la..buat la sesuatu yang boleh kurangkan.. tapi tak salah kita ada orang yang tersayang untuk kongsi masalah kita..tapi kan kalau kita ada masalah dengan bf or gf ape yang kita buat???erm stress jugak rase sebab hati tak tenang dan moody je..sebab nye kita akan rasa sangat sedih dan membuatkan kira rasa marah, benci geram, semua rasa ada sampai rasa geram tu membuatkan kita mintak nak break dgan die.kadang2 diorang nie tak paham ape yang kita rasa dan sengaja tak nak paham.. dan suka membuatkan kita marah walaupun diorang tahu kita akan marah sebab 2..tak susah pun untuk paham seseorang perempuan  2...perempuan akan rasa bahagia kalau lelaki memahami perasaan diorang dan pandai pujuk..bukannya  permintaan sperti puteri gunung ledang..nak jambatan emas, nak smangkuk hati nyamuk...kena saling memahami la dan bertolak ansur..rasa macam susah nak kekalkan perhubungan kalau sentiasa nak cari kesalahan masing2 dan nak gaduh..lagi lama kenal lagi macam tak paham..tak cuba untuk paham or tak nak paham??memang ade orang cakap sedangkan orang yang dah berkahwin pun masih de yang diorang tak paham..masalahnya kalau masa nie pun x nak cuba untuk paham seseorang itu apatah lagi masa lepas kahwin...tak ade orang yang boleh mengubahnya kalau diri sendiri tak cuba perbaiki..give and take la..ermm selalunya hidup kita tak semestinya dapat apa yang kita ingin kan dan harapkan selama ini..dan kyadang-kadang yang kita tak harapkan datang dalam hidup kita lebih baik dan membina untuk hidup kita...






No comments:

Post a Comment

h